Ara
MATEMATİK EĞİTİMİ ABD

KURUMSAL BİLGİLER

14.02.2022 14:14

              PROGRAM HAKKINDA BİLGİLER

1. İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Kenan YILDIRIM – Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı

 

Adres                   : Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Hacı Bektaş-ı Veli Ofisleri No:207

Telefon                 : 04362494949 - 0533 344 7478

E-posta                 : egitimfakultesi@alparslan.edu.tr

   k.yildirim@alparslan.edu.tr

 

2. Tarihsel Gelişimi

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde 2009 yılında kurulmuş ve 2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı ilk mezunlarını 2013-2014 eğitim-öğretim yılında vermiştir. Program, ilk mezunlarını verdiği tarihten bugüne geçen 10 yıllık süreçte 355 öğretmen adayını başarıyla mezun etmiştir. Mezun öğrencilerimizin atanma oranları oldukça iyi seviyededir. Mezun olan 40 öğrencimizden yaklaşık 30 tanesi mezuniyet sonrası ilk yıl içerisinde MEB bağlı okullara öğretmen olarak atanmaktadır.   2020-2021 öğretim yılı itibariyle birinci sınıfta 42, ikinci sınıfta 47, üçüncü sınıfta 35 ve dördüncü sınıfta 49 olmak üzere toplam 173 öğrenci aktif olarak öğrenim görmektedir. Öğrenim gören öğretmen adaylarının 87’si kız 86’sı ise erkek öğrencidir. Program bünyesinde akademik personel olarak 1 profesör, 3 doçent, 4 doktor öğretim üyesi ve 2 araştırma görevlisi olmak üzere 10 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Ayrıca 13B ile görevlendirmeli olarak görev yapan bir adet öğretim görevlisi yer almaktadır. Eğitim ve öğretime yardımcı olan teknik personel sayısı 2 olup, idari personel sayısı da 3 dür. Üniversitemiz eğitim fakültesi, hem üniversitemiz için hem de doğu anadolu bölgesinde öğretmen yetiştirme noktasında lokomotif görevi görmektedir.

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

Muş Alparslan Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek nitelikte bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve kuramsal araştırmalara katılımlarını sağlamayı amaçlamaktadır. Program genel matematik becerileri, matematiksel düşünme, teknoloji destekli matematik alanlarını içermektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde birinci düzey, TYYÇ’de 6. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir:

ISCED Eğitim Alan Kodu: 14 – Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri

ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 6, Kategorisi (Profili): 64, Alt Kategorisi: 645 - Akademik ağırlıklı lisans derecesi

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 14 – Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "6. Düzey" lisans derecesi

İlköğretim matematik öğretmenliği programından mezun olan öğretmenlerimizin burada aldıkları teorik ve uygulamalı eğitimleri sayesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim programlarında öğretmen ihtiyacını karşılamaları ve eğitim kalitesine önemli katkılar sunması amaçlanmaktadır. İlköğretim matematik öğretmenliği programı, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin misyon ve vizyonu doğrultusunda eğitim vermektedir. Bu bağlamda Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Muş Alparslan Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı vizyon ve misyonları aşağıdaki gibidir.

Vizyon: İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı vizyon olarak teknolojiyi matematik için gerekli bir araç olarak benimseyen; alanındaki araç, gereç ve materyal tasarımına ve kullanımına hâkim öğretmenler yetiştirmeyi benimsemiştir. Bu bağlamda matematiksel düşünceyi iletmek ve öğrencilerin anlayışını derinleştirmek için teknolojik araç kullanabilen, matematik ve diğer alanlar arasında bağlantı kurabilen, ölçülebilir öğrenme değerlendirmeleri ile iyi yapılandırılmış dersler uygulayabilen ve öğrencilerin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak matematiksel bilgi ve beceriye sahip öğretmenlerin yetiştirilmesine önem veren öğrenme yaklaşımları kullanılmaktadır Matematik Eğitimi ABD – Hakkımızda (alparslan.edu.tr).

Misyon: İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek nitelikte bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve kuramsal araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Lisans programı, ortak eğitim stratejisi ve uygulama yaparak deneyim kazandırma anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Böylece eğitim alanındaki yeni tekniklerin kolayca uyarlanması mümkün olacaktır. Program Genel Matematik Becerileri, Matematiksel Düşünme, Teknoloji Destekli Matematik alanlarını içermektedir. Bu sebeple öğrencilere matematiksel düşünme, genel matematik kavramlarını sunma, problem çözme becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır Matematik Eğitimi ABD – Hakkımızda (alparslan.edu.tr).

Hızlı Erişim